Idėja verta “la´iko”

Print

kurybinespartnerystesMokykla baigė įgyvendinti trejus metus trukusį „Kūrybinių partnerysčių” projektą - „Pokyčių mokykla kubu“. Šių metų tikslas buvo: kaip pasitelkus mokslinę tiriamąją veiklą ir teatrinių metodų taikymą, aktualizuoti 8-10 klasių mokinių biologijos, chemijos, technologijų  ir geografijos pamokas bei ugdyti mokinių viešojo kalbėjimo įgūdžius? Projektą užbaigė baigiamasis renginys visai mokyklos bendruomenei „Idėja verta la´iko“. Įgyvendinant programą „Pokyčių mokykla kubu“, mokykloje prasidėjo prasminga, įdomi, pokyčius skatinanti veikla. Į mokyklą atvyko kūrybos agentas Vytautas Eidėjus, menininkas, medijų meistras bei reklamų kūrėjas Andrius Grigalaitis bei psichologė Aistė Jasaitytė-Čeburiak.

kpsam_4497ss

8-9 klasių mokiniai su praktiku A. Grigalaičiu (medijos) ir biologijos mokytoja A.Grigiene, mokėsi apie žinduolius, roplius bei paukščius. Kad pamokų temos būtų suprantamos, įdomios ir artimos,  mokiniai, kartu su praktiku  kūrė vaizdo siužetus, pvz. suvaidino epizodą, kaip ropliams atauga galūnės arba tyrinėdami putpeles, sužinojo paukščių skiriamuosius bruožus.

9 klasės mokiniai kartus su chemijos mokytoja A. Dulevičiūte atliko įvairius cheminius bandymus ir ištyrė geriamosios sodos ir acto reakciją, rašalo difuziją, kiaušinio baltymo denatūraciją, kalio karbonato reakciją su druskos rūgštimi. Chemijos pamokose įgytas žinias pritaikė integruotojoje technologijų pamokoje su mokytoja R. Zemlickiene kepdami žagarėlius. Padedant praktikui A. Grigalaičiui, bandymai virto informatyviais siužetais –mokomosiomis priemonėmis ateinančioms kartoms.

10-tos klasės mokiniai su geografijos mokytoja S. Venckūniene nagrinėjo temą „Paslaugos“. Jie sukūrė mokyklos reklamą, kurioje atsispindėjo įgytos žinios: kas yra švietimas, kokias paslaugas siūlo švietimo įstaiga, kuo ji gali būti unikali ir išskirtinė.

8-10 klasių mokiniai kartu su praktike A. Jasaityte ir lietuvių k. mokytojomis V. Vaitaityte ir E. Timukiene mokėsi viešojo kalbėjimo. Sesijose žaisdami ir taikydami psichologijos praktikoje naudojamus metodus, kūrė saugią dalinimosi aplinką, stiprino ryšį tarp klasės mokinių, vaikai buvo skatinami reflektuoti, klausytis draugo ir kalbėti.  Mokiniai analizavo savo laikyseną, kalbos kultūrą, mokėsi  viešojo kalbėjimo struktūros,  priimdami pozityvią kritiką iš praktikų, mokytojų ir kitų dalyvių. Keitė erdves, pristatė savo miestelio lankytinus objektus. Keliavo į Šiaulių meno galeriją, susitiko su menotyrininku, galerijoje vyko „Viešojo kalbėjimo“ generalinė repeticija.

Balandžio 14 d. mokykloje vyko baigiamasis „Kūrybinių partnerysčių“ projekto renginys „Idėja verta “la´iko”, kurioje dalyvavo visa mokyklos bendruomenė. Renginį pradėjo kūrybos agentas V. Eidėjus, visus išjudindamas nuotaikingai mankštai. Laikinai direktoriaus pareigas einanti E. Timukienė pasveikino šventės dalyvius, primindama, koks svarbus kūrybiškumas mūsų gyvenime bei linkėjo, užsikrėtus kūrybiškumo virusu, jo neišsigydyti. Projekto koordinatorė mokykloje V. Vaitaitytė apžvelgė projekto tikslus, dalyvius, veiklas. Mokiniai pristatė sukurtus filmukus, atliktus darbus ir eksperimentus. Projekto dalyviai buvo apdovanoti kalbėjimą lavinančiais stalo žaidimais, padėkos raštais.

kpp1010018sskpp1010040ss

Kas projekto metu ypatingai pavyko? Mokinių, mokytojų, praktikų nuomone.

„Pavyko prakalbinti mokinius“. Vienareikšmiškai visi projekto dalyviai (ir mokiniai) sutinka, kad pagerėjo projekte dalyvavusių mokinių viešojo kalbėjimo įgūdžiai – kiekvienas mokinys padarė akivaizdžią pažangą. Projekto metu pavyko teorines žinias pritaikyti praktikoje pvz. cheminius bandymus ir reakcijas atkartoti virtuvėje gaminant maistą.

Ypatingai pasiteisino sesijos, vykusios kitose erdvėse, nes jose atsikleidė kiti mokiniai. Labai pasiteisino sesijos su psichologe, mokiniai nuolat buvo skatinami kalbėti, dalintis nuomone. Mokinai turėjo neeilinę progą būti išklausyti, paskatinti, pagirti, ypač tie, kurie savo šeimose to nesulaukia.

Ypatingai pavyko 10 klasės kūrybinis procesas, kuriant mokyklos reklamą. Mokiniai projekto metu pasiskirstė atsakomybėmis, pasidalino užduotis, pavyko suburti tikrą šios klasės komandą.

Pasikeitė mokinių ir mokytojų santykis. Mokytojai sako, kad „vaikai kelia bangas“, t.y. mokiniai prašo, kad pamokose būtų žaidimų, eitų mokytis į kitas erdves, patys teikia pasiūlymus mokytojams,  kaip jiems būtų lengviau išmokti vieną ar kitą temą, tai iliustruoja ir mokytojų pasisakymas: „Aš dabar kaip mokytoja negaliu eit į pamoką nesugalvojus, ko nors įdomesnio“.

„Pasitikėjimas mokiniais“.  Pavyzdžiui, mokytojai, galvojo, kad mokiniams neverta duoti namų darbų, susijusių su „Kūrybinių partnerysčių“  projektu,  „nes jie nieko  nepadarys“,  tačiau mokinai ne kartą pranoko mokytojų lūkesčius.

Kas buvo sunkiausia?

Sunkiausia buvo įtraukti visus mokinius, net 6 vaikai nedalyvavo KP  procese.  Pastebima tendencija, kad niekur nedalyvauja tie patys mokiniai. „Laiko vadyba“  taip pat buvo iššūkis – suderinti mokyklose dirbančių mokytojų grafikus ir kūrėjų vizitus. Atvirai kalbėtis apie kylančius iššūkius.

Projekto koordinatorė Vaida Vaitaitytė