Mokiniai dalyvavo „Keliaujančių architektūros dirbtuvių“ parodos atidaryme

Print

kadŠaltą sausio 25 dieną, mokiniai keliavo į „Keliaujančių architektūros dirbtuvių (KAD)“ rezultatų parodos atidarymą, Biržų pilies reprezentaciniuose rūmuose. KAD – 2013 m. vasaros atostogų metu vykęs projektas Nemunėlio Radviliškyje, kuriame dalyvavo mokyklos mokiniai ir miestelio jaunimas.

Atvykę į parodą mokiniai stebėjosi: kur ji? Ant sienų, kaip įprasta parodose, nesimatė jokių ekspozicijų, tik ant grindų sumesti kartono lakštai. Pasirodo, toks ir buvo šios parodos atidarymo tikslas - parodą sukurti patiems, o ne tik ją pasyviai apžiūrėti. Mokiniai sukonstravo didžiulius mobilius maketus ir taip oficialiai atidarė parodą.

Maketuose aprašyti visi 16-lika miestelių, kuriuose vyko projektas, pavaizduotas pieštas pokyčių planas bei iliustruotas nuotraukomis.  Nemunėlio Radviliškio stendo nuotraukose mokiniai ieškojo savęs, o iš kitų miestelių – sėmėsi idėjų, kurias pritaikytų savam kraštui.

DSC04685ss

Parodos atidarymo metu buvo rodomas dokumentinis filmas(~10min), kuriame įamžintas visas miestelių gražinimo procesas. Filme įspūdžiais dalinosi projektą organizavę ir jame su vaikais dirbę savanoriai. Taip pat parodos dalyviai vaišinosi arbata bei bendravo su savanoriais ir jaunimu iš kitų miestelių, dalyvavusių projekte: Panemunėlio geležinkelio stoties ir Žadeikonių.

Mantas Timaitis, savanoris ir KAD Nemunėlio Radviliškyje kuratorius, skatino rūpintis bei patiems kurti savo aplinką, ir sekančią vasarą kurti vėl kažką naujo. Patys įsitikome, kad minimaliomis lėšomis ir panaudodami senus bei nebereikalingus daiktus galima atnaujinti ir gražinti aplinką ne tik sau, bet ir visai bendruomenei.

Parodos atidarymas įamžintas video: http://vimeo.com/85098604

Ši paroda į Biržus atkeliavo tiesiai iš Vilniaus ir aplankys 7 Lietuvos miestus. Paroda veiks iki vasario 14.

Apie KAD Nemunėlio Radviliškyje plačiau skaitykite čia: http://www.alfa.lt/straipsnis/15144076/keliaujancios-architekturos-dirbtuves-lankesi-nemunelio-radviliskyje#.UulIQbS2zgk