2018/2019 m.m. 2-4 kl. mokiniai dalyvauja „Antro žingsnio" programoje.
Šios programos tikslas - mažinti vaikų agresyvų elgesį, mokyti vaikus susitvarkyti su savo jausmais, atsispirti impulsyviam elgesiui, mokyti spręsti problemas ir konfliktus, numatyti ir suprasti savo elgesio pasekmes , ugdyti socialinius ir emocinius įgūdžius.
Psichologiniais tyrimais yra nurodyta, kad vaikai, kurie turi stiprius socialinius emocinius įgūdžius, jie kuria sėkmingesnius tarpusavio santykius, yra labiau įsitraukę į mokymąsi ir labiau motyvuoti gerai mokytis, jie geriau elgiasi, geba geriau atlikti užduotis ir gauna geresnius įvertinimus.
Šios programos mokymosi planas sukurtas ugdyti vaiko socialinę kompetenciją, mokant jį socialinių emocinių įgūdžių, kurie bus naudingi ir tolimesniame gyvenime. Vaikų įgūdžiai yra tobulinami trijose bendrose srityse. Empatijos ugdymo skyriuje vaikai mokomi empatijos įgūdžių, kurių reikia, kad jie atpažintų emocijas ir suvoktų emocijų priežastis. Impulsų valdymo ir problemų sprendimo skyriuje vaikai mokomi bendravimo metu veikti apgalvotai, o ne impulsyviai. Todėl jie mokosi problemų sprendimo žingsnių. Pykčio valdymo skyriuje vaikai mokosi nusiraminti, valdyti savo pyktį.
**********************************
2017-2018 m.m. prie „Antro žingsnio" programos prisijungė 2 klasės mokiniai. Pirmadieniais su mokytoja R. Lapeikiene vyksta antrokų užsiėmimai. Vaikai mokosi įvardinti savo jausmus, atsispirti impulsyviam elgesiui, spręsti konfliktus, problemas ir suprasti savo elgesio pasekmes.
Šiuo metu mokomės pažinti kūno kalbą. Įvardinti jausmus, patekus į įvairias situacijas.
2016/2017 m. m. ši programa vykdoma 2 ir 4 kl.. Kiekvieną penktadienį, klasių valandėlių metu, mokiniai dalyvauja patyčių prevencijos užsiėmimuose, kuriuos veda mokytoja Jolanta Mulokienė.
Šių pamokų metu mokiniai mokysis suprasti ir valdyti savo jausmus, susidraugauti ir draugauti, spręsti socialines problemas. Susipažins su empatija, mokysis atpažinti savo ir kitų žmonių jausmus, kad butų galima geriau bendrauti, stebėdami veidus, aplinką, atpažindami kūno ženklus, įsiklausydami į balsus. Jie supras, kad žmonės gali skirtingai reaguoti į tas pačias situacijas, mokysis dalintis jausmais. Supras, kad kiti gali būti kitokie ir mokysis priimti skirtumus.
Labai svarbus dalykas yra impulsų valdymas ir problemų sprendimas. Impulsų valdymas reiškia stabtelėjimą ir pagalvojimą, o ne darymą to, kas šauna į galvą. Problemų sprendimas - tai strategija, kaip įveikti problemas. Vaikus mokysime nusiraminimo (atvėsimo), kad galėtų veiksmingiau išspręsti problemą.
Labai dažnai vaikai pyksta, todėl dalis pamokų bus skirta pykčio valdymui. Užsiėmimų metu kalbėsime, kad pykti nėra blogai, tačiau išmoksime, kaip negalima elgtis supykus.
Labai svarbus yra šeimos vaidmuo „Antrojo žingsnio" programos sėkmei. „Antrojo žingsnio" pamokos - tik pradžia, projekto sėkmė priklauso nuo visų mūsų pastangų.
*********************************
Nuo 2012 m. Nemunėlio Radviliškio pagrindinėje mokykloje, 2-3 klasių mokiniai dalyvauja prevencinėje programoje “Antras žingsnis“, kuri nuo 1987 m. naudojama Šiaurės Amerikoje, Europoje ir kitur. Šiai programai mūsų mokykloje vadovauja pradinių klasių mokytoja Jolanta Mulokienė.
Programa „Antras žingsnis“ – tai socialinius – emocinius įgūdžius ugdanti bei stiprinanti programa. Jos esmė - mažinti vaikų agresyvų elgesį, išmokyti vaikus susitvarkyti su savo jausmais, atsispirti impulsyviam elgesiui, išspręsti konfliktus, išspręsti problemas ir suprasti savo elgesio pasekmes.
Šios programos dėka vaikai klasių valandėlių metu mokosi atpažinti savo ir kitų žmonių jausmus, empatiškai reaguoti į kitus, pritaikyti problemų sprendimo strategiją socialinėms situacijoms, naudoti socialinius elgesio įgūdžius, atpažinti pykčio mygtukus, naudoti nusiraminimo ir apgalvojimo technikas.
Mokiniams ypač patinka filmuotos medžiagos, nuotraukų aptarimai, vaidmenų žaidimai, pavyzdžio pateikimas ir priežiūra, jie mokosi spręsti tarpusavio problemas, o ypač smagu, kai pamokų ar pertraukų metu primena vieni kitiems tinkamo elgesio ar nusiraminimo būdus. Tai aiški, paprasta naudoti, įdomi ir duodanti realią naudą vaikams programa „Antras žingsnis“ („Second step“), kurią nuo 2004 metų pradėjo vykdyti Paramos vaikams centras.
„Antras žingsnis" – tai smurto prevencijos programa, kuri reikalauja savitų įgūdžių. Tai socialinis emocinis mokymasis. Mūsų mokykloje įgyvendinama nuo 2012 metų.