Aplink mokyklą...

images/stories/joomrotator/Fasadas2016.jpg
images/stories/joomrotator/krepsiniokors.jpg
images/stories/joomrotator/mokyklaziema2ss.jpg
images/stories/joomrotator/mokyklaziemass.jpg
images/stories/joomrotator/stadionas4kors.jpg
images/stories/joomrotator/stadionas5kors.jpg
images/stories/joomrotator/stadionas6kors.jpg

STEAM krypties projektas „Naturlab.Lt"

Print
PDF

Biržų r. Nemunėlio Radviliškio pagrindinė mokykla, siekdama kryptingesnio neformaliojo vaikų švietimo, 2017-2018 m. m. kartu su partneriais: Šiaulių r. Gruzdžių gimnazija, Akmenės gimnazija, Šiaulių Šv. Apaštalų Petro ir Pauliaus katedros parapijos vaikų dienos centru, Biržų Atvira Jaunimo erdve, Biržų regioniniu parku rengė ir laimėjo Švietimo ir mokslo ministerijos organizuotą neformaliojo vaikų švietimo projektą „Naturlab.Lt".

Projekto metu buvo siekiama stiprinti vaikų fizinį aktyvumą, mokinių savanorystę, lavinti įgūdžius gamtos mokslų, technologijų ir inžinerijos srityse.

Pirmosios projekto veiklos vyko Akmenės gimnazijoje. Mokiniai lankėsi gamtos muziejuje, kuriame apžiūrėjo drugelių kolekciją, dalyvavo edukacinėje veikloje. Veiklos metu kiekvienas dalyvis nusivėlė po margaspalvį drugelį. Dalyvavo pažintinėje Ventos regioninio parko veikloje: aplankė Papilės jūros atodangą, Jūrkalnį, ieškojo fosilijų, lipo į apžvalgos bokštą, iš jo grožėjosi Papilės gamtovaizdžiu, aplankė sodybą, kurioje paskutinius gyvenimo metus praleido S. Daukantas. Lankė Kamanų rezervatą. Vaikai mokėsi rašyti žąsies plunksna, chemijos kabinete buvo atliekami bandymai, CLLIL pamoka (integruota vokiečių-chemijos). Vyko fizikos ir matematikos pamokos parke. Mokiniai turėjo apskaičiuoti, kiek akmenų reikės slėnio aikštei iškloti, kiek žmonių vienu metu gali susėsti ant esančių suoliukų, matavo medžius ir pan.

Antrasis projekte dalyvaujančių mokyklų ir partnerių susitikimas vyko Biržų r. Nemunėlio Radviliškio pagrindinėje mokykloje. Visų trijų mokyklų mokiniai kartu su mokytojais susitiko Biržų regioniniame parke, kuriame vyresnioji specialistė I. Tručinkskienė papasakojo apie parko veiklą, pristatė regioninio parko įžymybes, keliavo į pažintinę kelionę po Biržų krašto lankytinas vietas. Lieptu per Širvėnos ežerą, patekome į Astravo dvaro rūmus ir jo parką, aplankėme Karajimiškio kraštovaizdžio draustinį su unikaliomis karstinėmis įgriuvomis, Kirkilų karstines įgriuvas – karstinius ežerėlius.

Po to vaikai aplankė Lietuvos kariuomenės Krašto apsaugos savanorių pajėgų (toliau – KASP) Vyčio apygardos 5-osios rinktinės (toliau – Rinktinė) 509 lengvosios pėstininkų kuopos būstinę Biržuose, kurioje, vadovaujami kuopos vado, kapitono Modesto Lapienio, dalyvavo patyriminėse veiklose. Įveikę savanorių parengtas užduotis, mokiniai sužinojo, kas yra atatranka, patys turėjo galimybę išbandyti savo taiklumą šaudydami į taikinį, apsirengę kario ekipuote, bandė sužinoti, kokį didžiausią greitį galima išvystyti. Susitikimo pabaigoje vadas apdovanojo kiekvieną dalyvį pažymėjimu, liudijančiu, kad kiekvienas susipažino su Lietuvos kariuomene ir žino, kokia yra įdomi ir sunki kariška duona.

Tyrinėjimai tęsėsi Nemunėlio Radviliškio pagrindinėje mokykloje, pasiskirstę į grupes, vadovaujami chemijos mokytojos R. Mauragienės, mokiniai atliko keturis „Rudens spalvų" eksperimentus: „Spalvų šou" - pasitelkę grietinėlę, porą lašų įvairių spalvų dažų, įsmeigę ausų krapštuką, suvilgytą indų ploviklyje, gavo nepakartojamą reginį. „Spalvingi balionai" – naudodami acto ir sodos mišinį, mokiniai pūtė balionus. „Vulkanas" – pasitelkę amonio dichromatą, sierą, stebėjo išsiveržiantį vulkaną. „Dramblio pastą" - į peroksidą įlašinę indų ploviklio, pasirinktos spalvos dažų, viską suplakė, o kad reakcija pagreitėtų, jaunieji mokslininkai naudojo katalizatorių – šiltame vandenyje ištirpintas mieles.

Po išradingų bandymų, veiklos tęsėsi 4 gamtamokslinėse stotelėse: „Eko daiktai" - biologijos mokytoja A. Grigienė siūlė tapti kūrybiškais ir nebenaudojamiems daiktams sugalvoti kitokią paskirtį, taip plastiko butelis tapo puikia vaza, sena, nebenaudojama lauko teniso raketė išradingu paveikslu. „Judriojo kvadrato" stotelėje, kurią organizavo lietuvių kalbos mokytoja V. Vaitaitytė, mokiniai žaidė žaidimą, siekdami ištirti metamo kamuolio aukštį. Žaidimas „Vilma" sulaukė didelio susidomėjimo, dirbdami vienoje komandoje, dalyviai ieškojo numeriukais pažymėtų žodžių, kuriuos turėjo įvardinti rusų ir anglų kalbomis. Ketvirtoje gamtinio tyrinėjimo stotelėje, vadovaujamoje matematikos mokytojos I. Mizarienės, mokiniai, pasitelkę gamtos gėrybes, kūrė koliažus.

Sporto salėje mokyklos savivaldos nariai organizavo komandos formavimo žaidimus, siekdami įrodyti, kad nei vienas mokslinis eksperimentas, tyrinėjimas negali įvykti be darnaus komandinio darbo.

Kitą dieną, mokiniai tęsė mokslinius tyrinėjimus, susipažino su Nemunėlio Radviliškiu. Mokytojas V. Venckūnas organizavo orientacines varžybas, kurių metu mokiniai turėjo rasti žemėlapyje nurodytas stoteles bei atlikti užduotis. Pirmoji vieta – Biržų rajono savivaldybės priešgaisrinės apsaugos gelbėjimo tarnybos teritorija, kurioje mokytojai A. Bagdonavičius ir I. Mizarienė organizavo apklausą iš gamtamokslinės srities. Antroji vieta – miestelio pieno supirkimo punktas, prie kurio mokytojos A. Grigienė ir V. Vaitaitytė siūlė, pasitelkiant uoslę, įvardinti dešimt augalų, pastebėta, kad mokiniams sunkiausia buvo atpažinti pomidoro ir gvazdikėlio kvapus. Trečioje stotelėje, ikimokyklinio skyriaus kieme, mokytojos A. Navalinskienė ir D. Žiulpaitė mokinius ragino apžiūrint lapus, atpažinti ir įvardinti medžius. Mokytojos džiaugėsi, kad mokiniai pažįsta medžius. Paskutinėje stotelėje, mokytojų S. ir V. Venckūnų poilsiavietėje, laukė mokytoja J. Mulokienė. Čia mokiniai turėjo atspėti, kaip vadinasi bitininkystei reikalingi ir svarbūs darbo įrankiai, sužinojo daug įdomių faktų apie bičių gyvenimą.

Trečiasis projekto etapas - Šiaulių r. Gruzdžių gimnazijoje. Pirmoji veikla – „Kasinėjimai" Šiaulių „Aušros" muziejuje. Gidas papasakojo, kad archeologai kantriai kasinėja žemę ir iš surinktos informacijos gabaliukų dėlioja praėjusio gyvenimo vaizdų mozaiką. Praktinės veiklos metu mokiniai patys išbandė archeologo darbą: kasinėjo skirtą plotelį, kuriame surado archeologinius radinius. Pažinę žemės gelmes, naudodami teikiamą jos gėrybę – molį, išbandėme dar vieną edukacinę veiklą. Įrengtoje keramikos raidą atspindinčioje ekspozicijoje susipažinome su atskirų istorinių laikotarpių keramika, jos tipais ir formomis, aptariame keramikos gamybos technologiją, virveline technika nusilipdėme iš molio puodą.

Veikos tęsėsi Šiaulių botanikos sode, kuriame mokiniai mokėsi pinti advento vainikus. Kiekvienas, išlaisvinęs savo kūrybiškumą, naudodamas gamtines žaliavas sukūrė vainiką.

Įgyvendinę veiklas mokiniai net tik susipažino su kitų Lietuvos miestų mokiniais, kultūriniu gyvenimu, bet turėjo progos tyrinėti supančią aplinką, netradiciniais metodais, veiklomis, stiprinti gamtamokslinę kompetenciją. Tiksliuosius mokslus išbandyti ne mokykliniame suole, o gamtoje.

Projekto koordinatorė V. Vaitaitytė

Attachments:
FileDescriptionFile size
Download this file (naturlab.pdf)Veiklų planasNATURLAB veiklų planas93 Kb